Alla inlägg under november 2009

Av Marita Lindström - 24 november 2009 23:34

Jag har uppdaterat hemsidan lite, bla. planerad valpkull och lagt in mitt nya hopp, Cola. Linda har tagit lite bilder på charmtrollen.

Vi tycker väldigt mycket om våran " tant " Holly. Snällare finns inte.

Lemon och Cola har fått syn på något intressant.

Visst är jag söt?

Här är en sötnos till.
 

Cola älskar sin nya flygekorre.  
     

Lemon tycker om sin gröna krokodil .

Nä... nu jädrar får det vara nog. Lemon ska inte tro att hon kan sno min ekorre.

Jag tror jag ska bli agilityhund när jag blir stor.

Visst ser jag lite fisförnäm ut?

  

Men jag kan se så där riktigt bedårande ut också. Eller hur?                 

Av Marita Lindström - 22 november 2009 21:11

Ja, så har helgen tillbringats vid ringside uppe på Wången. Linda har varit hemma och visat lite hundar på utställningen och jag har varit med och fått se massor av fina hundar. Extra roligt var det att se Tyson,( bror till våran Piffen ), som hade en kanonhelg med bästa haneplacering bägge dagarna. En hane på 10,5 år som visades i absolut kanonskick, så glad och pigg. Man kan inte tro att han är så gammal. Stort grattis, och en eloge till dig Eva som håller honom i sån fin form.Valparna har blivit 9 veckor nu och snart så flyttar lilla Lemon till sitt nya hem. Fy, vad tomt det kommer att bli. Ska passa på att fota lite nu när Linda är hemma så det ska bli lite nya bilder på dom små charmtrollen. Annars så är det ganska lungt på hundfronten, händer inte så mycket här. Planerar att para en tik efter årsskiftet så håll koll på valpsidan. Mer info kommer inom kort.

Av Marita Lindström - 11 november 2009 14:58

Idag kom Clara och Nathalie på besök. Clara hade med sig Spike och Asta, två vuxna hundar och Nathalie hade med sig Lupin, en liten kille på 5 månader. Maggan mötte upp oss på Sportfältet där vi släppte alla för lite lek och bus. Så med Maggans och mina hundar blev det 14 små ulltottar som sprang runt som värsta lämmeltåget.....en härlig syn. När vi kom till Sportfältet vad upptäcker jag då.........kameran är hemma. Så det blev inga bilder. Hoppas Maggan lägger ut några på sin blogg.  www.jackdows .se    Efter hundpromenade följde Clara och Nathalie med mig hem för dom ville titta på valparna. Dom blev såklart otroligt charmade, men vem blir inte det av 7 veckors valpar. Tack tjejer för en jättetrevlig dag, det gör vi snart om igen. 

Av Marita Lindström - 8 november 2009 17:12

Vad gör man en lördagkväll ?  Jo.... man badar små valpar. Nu för tiden så är man ju ingen partypingla precis, så då fördriver man forna partykvällar med nåt så "festligt" som att bada valpar. Dom tyckte väl inte att det var någon  "hit" direkt. Först blev det blött och kallt sen kom den fruktansvärda hårfönen fram. Men efter en liten stund så tyckte nog bägge två att det var ganska varmt och skönt. Efter torkning så var det lite sura miner och dom bojkottade mig en stund. Men efter att dom sovit på saken så var det full fart och allt var som vanligt igen. Så nu har jag 2 fluffbollar som springer runt och luktar otroligt gott. Vill bara sitta och lukta på dom. 

Av Marita Lindström - 7 november 2009 17:11

Idag har jag varit och kikat på en Inoffutställning. Det är alltid lika trevligt att besöka dessa utställningar. Alla är mer avslappnade och sällskapliga. Det är roligt att se så många olika raser för tyvärr så hinner man inte se så mycket av andra raser på dom större utställningarna. Det var mycket hundar anmälda 215 st. tror jag att det var. I vanliga fall  brukar det vara 2 domare som dömer men nu hade dom fått kallat in en till. Det var 2 pommar anmälda, 1 valp och 1 junior. Valpen blev BIG 1 valp och junioren blev BIG 2. Hur det gick för valpen i finalen vet jag ej för då hade jag åkt hem. Dom hade gruppfinalerna efter varje färdigdömd grupp och det var en grupp kvar efter grupp 5 och då var klockan redan halv 4, så då kände jag att det var bra för min del och for hem istället. Men jag träffade många trevliga människor så det blev mycket hundprat, trevligt trevligt. 

Av Marita Lindström - 4 november 2009 14:53

Valparna har nu blivit 6½ vecka. Tiden går så fort. Känner mer och mer panik över att jag måste skiljas från en av dom. Om jag hade möjlighet så skulle bägge få bo kvar, men så blir det ju tyvärr inte. Tänkte inte så mycket på det när dom var mindre men nu har dom ju verkligen fått egna små personligheter.       

Vem kan väl egentligen skiljas från något så sött som det här. Blir mycket svårt.    

Får trösta mig med att denna sötsak iallafall stannar här.  


 Maggan har varit här och hälsat på idag så vi har iallafall fikat och fyllt på " fettdepåerna ". Alltid något. 


Ovido - Quiz & Flashcards