Alla inlägg under december 2010

Av Marita Lindström - 23 december 2010 22:47

Har fått jättefina bilder på Junior som jag tänkte dela med mig av.   Junior med sin kompis. Visst är dom söta?

 

Det är jag som är herren på täppan.

  Han är så söt att man skulle vilja äta upp honom. Tur jag bor nära honom nu så att jag har lätt att träffa honom ofta.

  Det är något majestätiskt över honom. Ser ut som att han äger hela världen.

  Gulleplutten  .

Av Marita Lindström - 23 december 2010 17:31

Nu är allt så gott som klart inför julen. All mat är färdig och alla julkakor bakade. Det som är kvar att göra är att skura golven och det väntar jag med in i det sista så jag får vakna till nyskurade golv i morgon. Linda är också på plats. Hämtade henne i Hallsberg i tisdags och hör och häpna.........tåget kom i tid. Ikväll ska vi gå bort till Nickes syster, måste lämna tillbaka hennes lille son. Han är världens gulligaste och snällaste barn. Jag tycker att han kunde få vara kvar hos oss iallafall över jul men dom vill ha tillbaka honom........mycket dumt tycker jag. Känns skönt att allt är klart så nu är det bara att njuta i flera dagar av alla hundarna och barnen. Om vädret tillåter ska vi ta oss en långpromenad på julaftons förmiddag. Vi har ganska behagligt här nere nu, bara ca. - 13. Men som man fått erfara så kan det växla väldigt fort med kylan.


Vill önska alla er en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR   .

Av Marita Lindström - 19 december 2010 01:14

Idag fick jag bilder på Bailey i Oslo (Breaker-Nova son). Han har vuxit och blivit en RIKTIG stilig herre.

 

Han är så otroligt vacker denna hund   

 

En hund med glimten i ögat.

 

Bailey leker med tomten. Undra om han varit snäll i år?   

 

Tomten verkar nöjd så han har nog varit jättesnäll   

Det blir nog många klappar under Baileys gran!


Tack snälla Bente för dom fina julbilderna   

Av Marita Lindström - 16 december 2010 23:37

Nu är det dags att bada hundarna inför julen. I det här läget är det skönt att bara ha två hundar hemma. Det är lite skillnad på att bara behöva bada och trimma två hundar mot fem som jag hade förut.


Irma är anmäld till valputställning i Smedjebacken den 15/1. Hennes bror i Örebro , Junior, är också anmäld dit. Ska bli spännande att se honom när han kommer hit för trimning. Han har med all sannolikhet massor av päls. Han hade mycket av den varan i höstas när jag träffade honom och jag kan inte tänka mig att han skulle ha mindre nu. Men han har en fin och bra päls. Har även lyckats "lura" med mig min svägerska som föder upp Fransk Bulldog. Hon ska ställa en supersöt liten Frasse. Kul.  Hoppas på att få träffa Kristina också då det inte alls är långt ifrån henne. Hoppas hoppas.


Nu dröjer det inte länge innan Linda är här. Smilla har börjat nedräkningen. Nu det bara att hoppas att tåget kommer i tid också. Fast å andra sidan, varför skulle det ? Tågen är ju aldrig i tid nuförtiden och dessutom är det visst ett snöoväder på ingång. Det kommer säkert att komma hit. Vi har ju redan massor av snö så varför inte få lite till när det ändå är på gång. Jag HATAR snö. Det får gärna vara lite kyligt bara det inte snöar. Jag som flyttade ifrån snön. Vad var det som hände och hur kunde det bli så här ?

Av Marita Lindström - 12 december 2010 18:38

Igår hade vi  0-gradigt och nu idag var det helt plötsligt  - 13. Snacka om temperaturväxling. Men ska inte klaga för idag var det vindstilla och en helt enormt blå himmel. Jag, Malin och Smilla tog med oss hundarna på en jätteskön promenad mitt på dan. Det var riktigt skönt ute. Snö har vi ju i massor här nere. Det har kommit mycket av den varan dom sista dagarna. I eftermiddags hade dom satt ut marschaller i parken vid vår fint upplysta julgran. Sen kom Lucia  dit ridandes på häst. Det är ridskolan här som ordnar luciatåg på häst varje år. Det var otroligt pampigt när dom kom ridandes in i byn med facklor. Har ju sån tur att jag ser det från mitt köksfönster. Hade precis avslutat middagen och höll på att plocka undan så Malin var så snäll och tog med Smilla till parken och Luciatåget. Efter en skönsång så bjöds det på kaffe, glögg och pepparkakor. Det här är en fin tradition som ridskolan har. Tror sånt här förekommer mer så här i "obygden" än i storstäder. En av fördelarna med att bo på en liten ort. Pratde med Linda idag också som berättade att hon bokat tågbiljett så nu kommer hon hit ner till jul. LÄÄÄNGTAR. Det blir första besöket för henne. Spännande att höra vad hon tycker om Gårdsjö. Vet iallafall att det blir mycket shopping i mellandagarna för hon vill åka till både Mariebergs köpcentrum och till Skövdes nyöppnade köpcentrum. Blir skoj.

Av Marita Lindström - 5 december 2010 23:47

Har fått nya bilder på Mia idag. Hon har vuxit upp till en jättesöt liten tjej.   Vilken näpen liten fröken hon är   . Hon är sååå sockersöt.   Jag älskar färgen hon har. Hon ser ut att få en jättefin päls som vuxen.


Jag kan inte annat än säga att jag är så otroligt nöjd med denna kull. Dom ser verkligen ut att vara stöpta i samma form alla fyra. Kombinationen Nova och Breaker visade sig vara en riktig fullträff   . Även Ici och Gibbs var en fullträff i mina ögon. Två jättefina valpar efter dom. När jag har haft en sån "nybörjartur" så blir man faktiskt lite kräsen. Ska bli intressant att se vad som kommer i följande kullar framöver.


Tack än en gång alla mina underbara valpköpare som är så duktiga att skicka bilder på sina hundar till mig. Varje bild och varje mail uppskattas någonting så otroligt mycket av mig.

Av Marita Lindström - 4 december 2010 23:21

Nu är jag riktigt trött på den här kylan. Ja, riktigt så många minusgrader har det väl inte varit. Omkring  - 10 till -12 har det nog legat på och det är ju inte så där jättekallt egentligen, om det inte vore för all blåst. Det har känts som det varit minst  - 25 ute. Snöat har det också gjort i massor. Såg på vädret att det skulle bli plusgrader till veckan men det vill vi inte ha. Det kan få vara som det är just nu, lagom med snö och ca.  - 6. Helt perfekt. Hundarna börjar tycka det är kul att vara ute igen, t.o.m katten vill vara ute nu. Annars händer det inte så mycket förutom att Nova är hos Maggan för att ha en valpkull. Det är väldigt tomt här hemma utan henne. Hoppas nu bara att hon blir dräktig ( och varför skulle hon inte bli det egentligen ) och ger Maggan lika fina valpar som jag fick, minst en tjej ska det vara också. Om allt går som uträknat så får jag hem henne i april. Lååång väntan blir det.


Malin och jag tog oss en kvällspromenad med hundarna och det var så skönt. När vi kom hem gjorde vi oss en kopp varm choklad med marsmallows. Muums.


Nu får julen komma snart. Älskar julen. Det infaller ett sånt lugn över julen. Ingen stress utan man tar dagen som den kommer. Ska umgås med nära och kära och bara mysa.





Ovido - Quiz & Flashcards