Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Hund- och kattvakt

Av Marita Lindström - 22 augusti 2009 14:14

I onsdagkväll for Linda till Sundsvall för att jobba så jag har fått den stora

äran att vara djurvakt åt henne. Så med 6 hundar och 3 katter är det med

andra ord gaaanska fullt upp.

Tur att hon kommer hem senast tisdag.


På Puma ska det som sagt göras ett ultraljud och det är skönt att det snart

är dags för det, för hon har varit väldigt dålig i magen nu i några dagar.

När det har gått så dåligt med parningar och dräktigheter förut så blir

jag otroligt nervös att det ska gå på tok den här gången också.

Men man ska väl inte måla "fan" på väggen och inbilla sig det värsta.

Hoppet är ju det sista som försvinner sägs det.


Nu ska jag försöka samla ihop hela gänget och ta mig ut med dom.

Det är i såna här lägen jag verkligen längtar efter ett HUS.

Tur att jag har en så snäll sambo som alltid hjälper mig med hundarna.





 
 
Linnea

Linnea

22 augusti 2009 22:41

Hej Mita!
Jag ska hålla tummarna att du får dina efterlängtade valpar.
Kram Linnea med flock

http://www.ljuslyktans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards