Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Marita Lindström - 24 oktober 2009 09:46

Har inte bloggat nu på länge. All inspiration har varit som bortblåst. Huvudet har värkt, halsen varit retad och näsan har runnit. Vilken dunderförkylning jag har haft. Har mest bara förflyttat mig mellan sängen och soffan med undantag när jag var till Maggan och vi gick och släppte alla våra hundar på ängarna där hon bor. Ibland så känns det faktiskt bättre när man får lite friskluft och rör på sig, fast man helst bara egentligen vill ligga och inte göra något alls. Men valparna växer på och dom mår alldeles förträffligt. Dom har börjat äta mat nu och är helt tokig när man kommer med den. Puma har ju så mycket mjölk så det är så lätt hänt att man nästan glömmer att dom ska vänja in sig på riktig mat. Hon brukar dia sina barn helt i ungefär 5 - 6 veckor. Men dom går upp i vikt och är så mätta, tysta och belåtna så därför är det lätt hänt att det här med fast föda kommer lite sent. Men huvudsaken är ju att valparna mår bra. I morgon kommer kanske Maggan hit om jag har tur och då ska hon hjälpa mig att ta ståbilder på dom små. Om dom är samarbetsvilliga vill säga. Men någon form av bilder ska det iallafall bli. 

Ovido - Quiz & Flashcards