Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Ici löper

Av Marita Lindström - 27 mars 2010 15:17

Ici har börjat löpa, så nu är det dags för hennes kärleksresa  

Hon ska få åka ner till RMS och träffa fadern till sina barn. Vet faktiskt inte vilken av pojkarna det blir. Har nämligen två som är aktuella för henne. Hon kanske ska få välja själv vilken hon vill ha   ? Tänk om det vore så här för oss också att andra bestämde vilken vi skulle passa ihop med. Tur att man i det här läget inte är en hund. Har jag tur så får hon skjuts ner till Gävle i slutet av påskhelgen, annars åker jag ner själv på långfredagen. Egentligen så spelar det ingen roll om jag måste åka ner med henne själv för det är så trevligt att få hälsa på RMS. Då kan jag ju passa på att snusa på hennes valpar som då har blivit omkring 5 veckor och i den där första riktigt gulliga åldern.Då tar jag också med mig en hund därifrån som ska hit till Maggan. Hemresan för Ici blir troligtvis att hon åker med Maggan  eftersom hon ska ner till Västerås och ställa hund i slutet av april.  Vad bra det är när man kan hjälpa varandra med hundarna på detta sättet . Kommer att lägga ut uppgifter om hanen både här på bloggen och under valpar så fort som möjligt. Nu väntar jag bara på att det ska bli dags för Novas valpar att göra entr'e. Tänk så roligt med små valpar och allt det som följer med dom, pinkpölar, bajshögar  och söndertuggade saker. Kan det bli bättre ? Vad skulle man göra om man inte var hundägare ? Livet vore nog inte lika roligt då. 

 
 
Ingen bild

Malin

29 mars 2010 21:43

Lilla dockan ska få små dock-bebisar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards