Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Nu börjar det bli lite kyligt

Av Marita Lindström - 13 oktober 2010 23:17

Minusgrader på natten men ganska skönt fram på dagen med en hel del sol faktiskt. Nu är det väl bara att inse att vintern inte är alltför långt borta. Inte något som jag är speciellt glad över, men måste väl bita i det sura äpplet och bara acceptera eländet. Kylan gör mig inte så mycket, det är den där j..la snön som jag inte tycker om. Det är faktiskt ganska skönt på morgonen när det är lite frost ute och hundarna inte blir skitiga. Tänk om det kunde få vara så, frost på morgonen och sol mitt på dagen och eftermiddagen. Då skulle jag vara GLAD.

Måste börja träna Irma inför hennes skönhetsdebut som sker om bara nästan 2 veckor. Varför gör man inte sånt i tid? Nää, allt ska göras så nära inpå som möjligt. Desto mer panik man får desto bättre är det, verkar det som. Kommer aldrig att lära mig att göra saker som dessa i tid. Lille Junior kommer hit helgen innan så då ska han få sig en helrenovering innehållande bad, föning och klippning. Hoppas att han inte kommer att hata mig efter den dagen.

 
 
Maggan

Maggan

14 oktober 2010 11:53

Jodå, vi har det ganska bra här uppe ;) blåser som i h****e som vanligt här, men ingen snö än...
Jodå jag har anmält Standly till inoffen...men tränat har vi inte börjat på än :/ vi är ju lika när det gäller sådant!! allt skall göras i sista minuten ;)
Om vi tycker Olle är en trevlig typ, så är Standly nästan ett strå vassare =) Orädd, pigg och nyfiken...en toppen kille i temperamentet han också =))
Är kvar på denna parktikplatsen än ett tag, men kommer troligtvis att byta under hösten...du vet jag och leka med barn hela tiden...då packar jag heller upp en hel pall hundmat ;P

LYCKA TILL i Örebro

http://www.jackdows.se

 
Ingen bild

mija

15 oktober 2010 10:06

Hej hej! Japp vi kommer nästa helg,Junior ser inte fram emot skönhetsbehandlingen,sa han...:)
Ha det bra så länge!/Mija m.fam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards