Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Härligt höstväder

Av Marita Lindström - 17 oktober 2010 19:37

Nu är det riktigt skönt höstväder. Solen skiner och det är mycket behaglig temperatur ute mitt på dagen. Malin och Smilla var ute i skogen med Piffen och Irma både idag och igår. Dom såg ut att ha det väldigt mysigt.  

Smilla älskar att vara ute i skog och mark. Där kan man leka att man är alla slags djur. Idag tror jag att hon var ett rådjur.   Malin med sin älskade Piffen.   Här är två av mina mest käraste  .   Piffen älskar att bära pinnar. Den här tyckte hon nog var i minsta laget, ju större desto bättre.

 

Lilla Irma i full galopp. Hon far fram som en furie när hon släpps lös.  

Man måste vila sig mellan varven också även om väldigt dyrbar tid då kanske går till spillo. För varför ska man vara stilla när man kan springa och busa istället.  

Jag kunde vara still lääänge. För lite godis kan man sitta fint för kameran, men inte mer än 2 sekunder.


 

Så här vackert har vi i skogen ovanför oss.


Fick ett jätteroligt mail från Heidi och Happy idag. Dom har varit på sin andra utställning och Happy placerade sig som 2:a bästa tikvalp. Mallig? jag? det kan ni slå er i backen på att jag är.  Hon fick jättebra kritik och jag är så glad för deras framgång. STORT GRATTIS till er båda  .

 
 
Ingen bild

Bente

17 oktober 2010 21:26

Så fine bilder ! Flotte barn og nydelige hunder!! Irma er helt lik Bailey ! Han sover nå, for vi har vært ute i hele dag. Var hos vetrinær med ham. Vi skal trekke valpetennene om en uke dersom de ikke har falt ut til da. Ønsker dere alle alt vel. Beste hilsen fra Bente

 
Ingen bild

Vanja

19 oktober 2010 18:53

Underbart vackra ögon dina flickor har :)

 
Angelica

Angelica

22 oktober 2010 08:48

Vad roligt att det gick så bra för Heidi och Happy på utställningen!! Jag håller på att träna Alice utställnings träning så hon kan visa upp sig snyggt när vi ska ställa ut henne i sommar :)

http://www.jamtangens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards