Alla inlägg den 6 april 2010

Av Marita Lindström - 6 april 2010 13:50

Det måste vara min lyckodag idag. Nova har fått sina valpar och det blev inte mindre än 4 stycken, 2 hanar och 2 tikar  . Valpningen gick som en dans och jag är så stolt över henne. På 1½ timme hade alla fyra anlänt. Det är bra vikter på dom, båda hanarna väger  130 g, tikarna väger 145 g och 125 g. Alla fyra verkar må bra och mamma Nova ser ut att vara väldigt nöjd. Hon tvättar och pysslar om dom små som om hon aldrig gjort annat. Hon är en otroligt bra mamma. Det här är hennes första kull så man kan inte annat än vara överlycklig över en sån tik. Sen fick jag ett telefonsamtal ifrån RMS och hon talade om att Ici har blivit parad första gången idag. Den lycklige blivande fadern till hennes barn blev ingen mindre än, Gibbs  . Gibbs är en så otroligt fin hane och jag tror att det blev ett mycket bra val till Ici. Så nu hoppas jag att hon blir dräktig och att det blir små valpar där också. Nu ska jag bara njuta av dom små och sväva på dom små molnen  . 20100406, det är en riktig lyckodag, känns som jag vunnit högsta vinsten  . 

Ovido - Quiz & Flashcards