Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Marita Lindström - 8 juni 2010 17:05

Tänkte egentligen hålla lite på karamellen, men då så många redan vet om att vi har fått femlingar här i Torvalla kan jag lika gärna berätta om dom.


Igår kväll satte hennes valpning igång. Klockan 20.00 anlände valp nr. 1 och sen kom dom i parti och minut för att avsluta det hela med valp nr. 5 klockan 22.30 Resultatet blev 4 tikar och 1 hane. En av tikarna är väldigt liten och risken är stor att vi kan mista henne, men i nuläget är hon otroligt pigg och diar jätteduktigt. Tiden får utvisa om hon klarar sig men jag håller alla tummar jag har för att hon fortsätter i samma anda som nu. Ici är en jätteduktig mamma och gör allt precis som en mamma ska göra. Tack till Malin som hjälpte mig under hela valpningen och vakade under natten med mig  ( ska väl erkänna att vi faktiskt somnade efter någon timme ).  Kommer med mer info om valparna när den mest kritiska tiden har gått över.

Ovido - Quiz & Flashcards