Alla inlägg den 13 september 2009

Av Marita Lindström - 13 september 2009 18:54

Idag var det pomträff med viltspår. Vi träffades i Gräfsåsen med all dess skog. En perfekt plats för såna här aktiviteter. Vädret kan man väl inte skryta allt för mycket medRynkar på näsan ( regn i ganska stora mängder ) men humöret var iallafall på topp hos oss som var där.


Lena började med att gå igenom hur det går till på ett viltspårsprov och vilka klasser det finns. Så efter en väldigt tydlig förklaring av hur allt går till var det dags för oss och hundarna att prova på. Måste faktiskt få skryta lite och berömma våra hundar för dom var alla jätteduktiga. Alla hundarna visade intresse för blodet.


Lagom till fikat så kom SOLENGlad fram och det blev en varm och skön pratstund med kaffe och tillbehör.


Vill passa på att tacka Lena som tog sig an med oss i detta "skitväder" och gjorde dagen så trevlig och förklarade allt på ett mycket bra sätt.Glad


Så nu kommer fler än jag att fortsätta med detta, för det var SKITROLIGT.


Nu är det tyvärr så att jag har ingen kamera ännu och min dotter var inte hemma, så därför har jag inte tagit några bilder. Det kommer säkert att läggas in bilder från dagen på Maggans blogg   www.jackdows.se 

Hon tog lite bilder idag. Maggan kan man lita på i alla väder, där är det ordning och reda.


TACK alla för en jättetrevlig dag och jag hoppas att vi snart gör om det.Glad

Är det någon som vill träna igen så hör av er till mig.

Ovido - Quiz & Flashcards