Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Vart är orken?

Av Marita Lindström - 6 juni 2010 19:55

Har inte bloggat på länge nu, men jag har totalt tappat orken. Kroppen värker och dagarna ägnas åt städning hos valparna. Kan inte förstå hur 4 så små varelser kan få till sån oreda, pinkpölar och bajshögar. Nu är man ganska så mör i kroppen. Jag älskar mina små "barn" över allt på denna jord, men är liiiite trötta på dom just nu.

Tur att både Linda och Malin är här. Dom hjälper mig så mycket dom kan. Det är bara 2 veckor kvar tills valparna åker till sina nya hem nu. Separationsångesten kommer nog att göra sig påmind ju närmare dagen D kommer. Ici kommer nog att valpa vilken dag som helst nu. Hoppas allt går bra.  Lemon som jag köpte tillbaka har fått en ny familj. Hon bor hos Emilie, hennes sambo och sonen Kevin. En jättetrevlig familj som jag tror att Lemon kommer att trivas superbra hos. Ett stort plus är att dom inte bor så långt bort ifrån mig. Nu hoppas jag bara att allt stämmer mellan dom men det tror jag inte blir några problem. Lemon är så väl värd att få en så underbar och alldeles egen familj som dom verkar vara. Nä, nu är det dags för en ny städomgång. Har ett väldigt välstädat kök kan jag ju säga. Linda och jag ska försöka hinna med lite fotograferning innan hon åker hem. Tycker det är dags för det nu.

 
 
Maggan

Maggan

8 juni 2010 00:13

Ja så hinner du vila upp dig någon vecka sedan har du nu ett nytt stort gäng...Ditt kök kommer nog vara väldigt välskurat innan denna pers är över!

KRAM och GRATTIS

http://www.jackdows.se

 
Vanja

Vanja

8 juni 2010 16:30

Har minsann hört på byn att......men gud så underbart :) Mita du måste vara en riktig turgumma!
Ser verkligen fram emot mer info. om hur det här senaste gick till och hur den senaste veckan varit.
(Förutom all skurning)

http://stavabackens.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards