Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Ved, fästingar och utställning

Av Marita Lindström - 6 september 2010 16:34

Igår fick vi ett lass med ved, så nu är det bara att sätta igång att kapa och klyva. Jag har upptäckt att får väldigt mycket frisk luft när man bor i hus. Tv har vi knappt hunnit med att titta på. Vilket bara är positivt. Enda nackdelen med att bo så här söderut är alla dessa FÄSTINGAR. Jag tror jag blir tokig på dom. Har iallafall blivit en " hejare" på att plocka bort dessa äckliga småkryp. Ska anmäla till utställningen i Laxå som går av stapeln 30 Oktober. Ska bli kul att få ställa lilla Irma. Hon växer bra och har börjat byta till vuxenpäls, ser ut att kunna bli en riktig skönhet när hon blir stor. Ska lägga ut bild på henne så fort hon är badad och klippt. Ihelgen tror jag att vi faktiskt ska ta det lite lugnt då jag börjar känna av ganska mycket värk i kroppen. Men det är så svårt att låta bli att göra något nu när det är så skoj att fixa ute på tomten. Får väl tvinga mig själv att lugna mig lite för annars så vet jag att det kommer väldigt surt efteråt. Brukar få så dåligt samvete när jag ser att dom andra jobbar för fullt och jag själv inte gör något.

 
 
Ingen bild

Bente Ottesen

7 september 2010 00:45

Det blir artig å se bilde av Irma snart.
Vi har meldt Bailey på et valpeshow i sept. Han er veldig tovete i pelsen nå, men er kjempesøt likevel.
Det er litt vanskelig å gre ut all pelsen hans nå. Håper det blir lettere når han blir voksen.
Ellers er han veldig snill og ganske vilter.
Min mail adresse er : be-otte@c2i.net. Tidligere har vi sendt fra Emilie`s mail.
Det ser veldig koselig ut i det nye huset.
Beste hilsen fra Bente.( Emilie hilser også )

 
Maggan

Maggan

8 september 2010 14:07

En av fördelarna med att bo här :) inga fästingar...
Ganska skönt att ha fullt upp ändå!? och visst kan det bli surt efteråt, men är ändå "skönare" värk då man känner sig nöjd med resultatet, än att bara ha ont och ändå inget speciellt roligt gjort! ;)
Kram

http://www.jackdows.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards