Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Gästbloggare Malin :)

Av Marita Lindström - 16 juli 2010 16:47

Då mamma åkte på semester och lämnade mig hemma passar jag på att uppdatera er lite om valparna. På måndag blir dom hela 6 veckor och därmed börjar valplådan på att krympa, hur nu det kan komma sig?   Så jag byggde en ny som jag placerade i vardagsrummet. En stor och fin som dom kan göra massa bus i.

  Mamma Ici är med och inspekterar om jag gjort ett bra jobb.

  Nosa, nosa, nosa på allt nytt.

Flickorna var inga fegisar även fast dom kommit på något nytt ställe. Svansarna gick som propellrar och tyckte det var såååå roligt och spännande.

  "Hmm, det här stället var ju såååå stort, tänk om jag går vilse!"

 

"Jag tyckte i alla fall det var toppen. Mycket bus planeras!  "

  Jag hoppas dom sover lika gott i nya hagen som dom gjorde i valplådan.

Är det det här som kallas syskonkärlek?   


Ja, det var lite om valparna. Dom andra hundarna då.. Cola och Lemon är också kvar här hemma med mig. Vi har det jättemysigt på balkongen på dagarna och mys i soffan på kvällarna. Lemon har verkligen visat vilken supergo hund hon är, eftersom inte Irma är hemma så har hon ingen att leka med - hon följer mig som en svans och tar alla tillfällen i akt att sitta i knä och gosa.  


Kort och gott så har vi det alla bra och återkommer med mer bilder senare!

/Malin


 
 
Maggan

Maggan

19 juli 2010 16:19

vad trevligt med en "gästbloggare" som uppdaterar ofta så vi får se sötnosarna ofta =)
Kommer kanske förbi någon dag och ser om vi kan hjälpas åt att ta "fina" stå kort till Mita på välförtjänt semester

http://www.jackdows.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards