Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Härligt med vardag igen

Av Marita Lindström - 18 januari 2010 09:47

Äntligen är det slut på alla dessa helger. Visst är det skönt med helgerna, men det är ganska skönt när det blir som vanligt igen med vardagen och dess rutiner. Smilla har gjort sin första vecka på skolan nu efter lovet och det kan jag säga, HÄRLIGT med hennes rutiner igen. När hon är ledig blir inget som vanligt, det blir sena kvällar och sent upp på morgonen. Härligt med sovmorgon? Javisst, men kanske inte så länge som framåt 11-tiden på dan. Här hos oss funkar det som så att så länge vi sover, så länge sover också hundarna. Även dom har blivit sömntutor på helgerna.

Nu går jag bara och väntar på att Nova ska börja att löpa, men det verkar ta sin tid. Hon blir säkert som sin mor som har 10 - 11 månader mellan sina löp. Vi har även fått tillökning i familjen genom att min dotter Malin har införskaffat sin första Pomeranian. Hon har fått den stora äran att ta lille Bless ifrån RMS. Han är bland dom abslout sötaste hundar jag har träffat. Synd bara att Malin bor så långt ifrån mig så det blir alldeles för långt  mellan gångerna som jag får träffa honom. Tur att hon kommer upp till Östersund i slutet av februari då det ät Republikens Hund. En årlig tillställning som man inte kan missa.

Cola har blivit 4 månader så nu väntar vi bara på någon inoffutställning så vi får börja träna inför dom större utställningarna till sommaren. Tror att det var den 20 mars det blir SKK/JH:s inoff ute på F4. Den ska vi naturligtvis anmäla till.   

 
 
Linnea

Linnea

18 januari 2010 19:17

Hejsan!
Visst är det skönt med vardag igen, men jag har då inget emot att vara ledig. Stiga upp vid fem, sex på morgonen är ingen höjdare. Ja ungdomarna kan verkligen sova, 11 låter inte så farligt. Här sover dom till 13.30 om de får!!
Kram Linnea

http://www.ljuslyktans.se

 
Ingen bild

Malin

18 januari 2010 21:34

Jag väntar också tills Nova börjar löpa så du kommer och hälsar på oss nångång :) Lilla herrn här tycker vi ska kliva upp med tuppen, men jag hoppas han lär sig att det är ganska skönt att ta sovmorgon ibland. Får se om min nakna gamla tant "klär på sig" tills Republikens, hade varit kul att vara med där. Tiden får utvisa...
Saknar er allihopa och hoppas vi ses snart! Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards