Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Nova löper

Av Marita Lindström - 24 januari 2010 17:46

Äntligen har Nova börjat löpa. Så nu till helgen bär det av ner till Kristina på kennel Cimarosas. Jobbigt för kroppen att sitta och köra så långt, det blir ungefär 100 mil tur och retur. Men vad gör man inte för kärleken  . Nu handlar det väl kanske inte så mycket om Novas kärlek till Breaker, utan mer om min kärlek till små hundvalpar    . Det finns ju inget som är så ljuvligt som att ha en kull med valpar även om det är en del jobb med det också. Hoppas bara att damen behagar att bli dräktig nu också. Det har ju inte gått något bra att para henne förut men det skyller jag helt och hållet på mig själv. Det är ju inte så enkelt alla gånger att man bara kan släppa ihop tik och hane och tro att dom ska fixa resten själva. Oftast behöver dom lite hjälp och där brister mina kunskaper att hjälpa på bästa sätt så att man inte stör dom allt för mycket. Så därför känns det skönt att man får "proffshjälp" nu. Så förhoppningsvis blir det valpar den här gången. Enda gången man nästan ser fram emot pinkpölar och små bajshögar  .


Ici kommer också att få följa med så Kristina får träffa henne och se vilken stilig dam det blivit av henne. Cola får följa med och träna bilåkning då hon kräks väldigt mycket när hon åker bil. Då kan det vara skönt för henne att ha Ici med sig så hon inte behöver åka själv. Första valpen jag har som kräks så här mycket, det är skitjobbigt.


Nu blir det lite bad och pälsvård i veckan så dom ser respektabla ut inför resan. Med Cola känns det lite onödigt att bada och fixa för man vet ju inte hur hon ser ut när vi kommer fram pga. allt kräkande. Men jag vet iallafall att hon var uppiffad innan vi for.  


Till sist så vill jag även gratulera Maggan till hennes tre små valpar.
Gratulerar här då det inte går att kommentera på hennes blogg.
Maggan vad har hänt?

 
 
Ingen bild

Birgitta

24 januari 2010 22:03

Spännande med små valpar:-) Jag bor i Torvalla och följer ditt hundliv här på nätet.

 
Ingen bild

Mittimellandotter :)

24 januari 2010 23:22

Håller tummarna på smått framöver! Synd bara att hon prickade in löpet så du inte kan komma och hälsa på mig, men det kommer fler tillfällen som sagt. Men då kanske Nova väger upp det hela med att få en massa flickor till dig :) hoppas hoppas..

 
Maggan

Maggan

25 januari 2010 20:16

Fixat Mita...jag var lite snabb att bocka av alla val...såg ej att dom ändrat lite!! ;)
Håller alla tummar för Nova valpar =0))

http://www.jackdows.se

 
Linnea

Linnea

25 januari 2010 22:29

Lycka till på kärleksresan. Håller också tummarna att tycke uppstår vovvarna emellan och med resultat om några månader.
Kramis Linnea
Kör försiktigt!

http://www.ljuslyktans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards