Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Riktig vän

Av Marita Lindström - 26 januari 2010 21:46

Vad härligt det är med en riktig vän. Nu till helgen ska jag ju åka ner till Dalarna med Nova... och vad händer då?  Jo, hela ryggen och det vänstra benet börjar naturligtvis att värka som f...n. Tror att jag håller på att få ett diskbråck igen. Så fort jag sträcker på benet så får jag ett himla sendrag och skinkorna är bortdomnade och det känns som är fyllda med kallvatten så det ilar ganska rejält neröver. Turen på ca: 100 mil tur och retur känns ju sådär i dagsläge. Men vem är då så gullig och ställer upp och följer med mig och hjälper till att köra när det blir för besvärligt ? Det är här det här med en riktig vän kommer in, Maggan  . Jag är så glad att jag har henne som vän. Hon är en person som man alltid kan lita på och som ställer upp i ur och skur. Här  "offrar" hon en hel helg när hon är barnledig och åker med mig till Kristina, när hon bara kunde vara hemma och ta det lungt. Vi planerar att åka vid femtiden på lördagmorgon och kommer säkert inte hem före tolvtiden på lördagkväll/natt. Då hon också har problem med ryggen vet jag att hon är orörlig på söndagen hon med. Egentligen kan man väl fundera på varför såna här "kärringar" gör dom här resorna. Det har ju blivit några med åren för oss tillsammans. Även om man dras med denna värk är det svårt att låta bli för " hunderiet " är ju något som man verkligen lever för. Så jag kan väl bara varna alla som är ute på vägarna där neröver.... här kommer två knaggliga

ålderstigna damer.  

 
 
Maggan

Maggan

27 januari 2010 14:33

Ålderstigen??? jag som är såå ung ;P
Jag känner mig bara som ca 70år varje morgon när jag kliver upp....
Men håller med dig...vi är ganska knasiga som proppar oss fulla med värktabletter bara för att få åka och träffa andra hundmänniskor, eller få den "perfecta" kullen ;)

http://www.jackdows.se

 
Linnea

Linnea

27 januari 2010 20:23

Ja, ont krut förgås inte så lätt, brukar man ju säga. Och det är nog sant, vill man bara så går det mesta. Tillhör ju själv den tjurskalliga skaran. Ja, jag ska anmäla Toya till innoffen. Är så nyfiken att få en bedömning på henne. Tyvärr så är hon också en spykråka som sin mor.Såg att även du hade en fast i mindre format.
Kramis Linnea

http://www.ljuslyktans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Lindström - 27 september 2013 23:07

I morse började Irma bli lite orolig, ville inte äta och skulle bara in i sovrummet. Förstod att nu var det valpning på gång. Det blev en väldigt jobbig och långdragen historia. Den första valpen ville inte komma ut och det visade sig varför....den v...

Av Marita Lindström - 31 augusti 2013 20:59

Har parat Coxcomb's Irma Irmelin  ( Irma )  med Gibbs och deras möten    har resulterat i en liten dräktig Irma  .  Valparna beräknas födas i slutet av september om allt går som det ska.                            Gibbs                       ...

Av Marita Lindström - 25 februari 2013 20:01

Idag har lille Elliot fått ett alldeles eget hem och egen mamma. Han har blivit en gutt och bor numera i Oslo. Hans nya mamma heter Sandra och är en supergullig tjej. Han kommer att bli så omskött och bortskämd av henne. Jag tror att dom kommer att t...

Av Marita Lindström - 7 januari 2013 11:26


Pga. ett sent återbud har jag en svart liten hane åter till salu. Han är efter  Belliver Unexpected Suspect ( Stephen ) och  Cimarosas Easy Question  ( Ici ). Han är leveransklar 19-20 januari.   ...

Av Marita Lindström - 9 november 2012 14:55

Nu är äntligen väntan över. Ici fick igår kväll 4 välskapta underverk    Fördelningen blev 2 hanar och 2 tikar. Hela valpningen gick enligt regelboken och Ici var helt enorm. Så lugn och harmonisk även fast hon hade ont. Hade absolut inga problem med...

Ovido - Quiz & Flashcards